Aletta Jacobs vertelt over haar roerige leven

14 maart 2022, van 10:00 tot 12:00 | Bibliotheek Driebergen

Kosten: geen

In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen een bijzondere lezing over het roerige leven van Aletta Jacobs: de tegenwerking om als eerste vrouwelijke arts een praktijk op te zetten en vooral ook haar inspanning voor het verkrijgen van het vrouwenkiesrecht!

Aletta Jacobs was de eerste Nederlandse vrouw die officieel toegang kreeg tot de universiteit. Ook was zij de eerste vrouw die arts werd. Als boegbeeld van de eerste feministische golf streed zij voor gelijke rechten voor vrouwen en mannen en met name voor het vrouwenkiesrecht. Ontmoet Aletta Jacobs (vertolkt door Jolanda Boere) tijdens deze Zoute Inval.

Vooraf aanmelden

Een bijzondere lezing over een bijzonder persoon!

Graag vooraf aanmelden per e-mail: driebergen@bibliotheekzout.nl, per telefoon: 0343 517981 of aan de balie in de bibliotheek.