Wieleravond met José De Cauwer, Rik Vanwalleghem en Geert Vandenbon

16 augustus 2022, van 20:15 tot 21:45 | Allemanswaard, Amerongen

Kosten: €19,-, €17,- voor bibliotheekleden

In het kader van ‘La Vuelta Hollanda’ een avond vol koersverhalen, wielerweetjes en dito-liedjes. Met de Vuelta als rode draad en de koers als eeuwige liefde.

Onder de vlag van ‘La Vuelta Holanda’ fungeren de stad Utrecht en de provincies Utrecht en Noord-Brabant als gastheren voor de 77ste Ronde van Spanje. Een aantal dagen eerder serveren we een boeiende proloog met drie Vlamingen die doordrongen zijn van koers in alle facetten. José De Cauwer, Rik Vanwalleghem en Geert Vandenbon maken er een avond van vol koersverhalen, wielerweetjes en dito-liedjes. Met de Vuelta als rode draad en koers als eeuwige liefde.

José De Cauwer (°1949) was prof in de jaren 70. Zonder een hoogvlieger te zijn, droeg de Waaslander drie dagen de leiderstrui in de Vuelta en won hij één rit. Vandaag is hij de onvolprezen co-commentator tijdens alle grote wielerwedstrijden op Sporza-TV. Bovenal is José De Cauwer een heerlijk verteller, een wielerfilosoof-pur-sang.

Rik Vanwalleghem (°1952) is gevormd als bioloog en was vanaf 1980 journalist bij Het Nieuwsblad, waar hij sportverslaggever (hoofdzakelijk wielrennen), chef eindredactie en algemeen hoofdredacteur was. Hij is auteur van een tiental wielerboeken over o.a. de Ronde van Vlaanderen, Eddy Merckx, Freddy Maertens, Patrick Sercu, José De Cauwer, Johan Museeuw en Briek Schotte.

Geert Vandenbon (°1957) schrijft, vertelt en zingt over koers. Hij werkte meer dan 20 intense jaren voor de organisatie van de Ronde van Vlaanderen, is mede-stichter van het Centrum Ronde van Vlaanderen in Oudenaarde en trekt het land rond met de voordracht ‘De Ronde Leeft’.