Zwarte Miep

19 november 2022, van 20:15 tot 21:45 | Allemanswaard, Amerongen

Kosten: €18,50, €16,50 met bibliotheekpas

Foto: Roman Jans

Rik Hoogendoorn vond bij het uitruimen van het ouderlijk huis op zolder een doos waarin zich de complete briefwisseling bevond tussen zijn vader die op dat moment vanwege de Politionele Acties in Indonesië zat en zijn moeder die thuis in Vlaardingen op hem wachtte. Hieruit ontstond Zwarte Miep, een theatermonoloog dat het opmerkelijke verhaal vertelt van een vrouw in Vlaardingen.

Een verhaal dat raakt aan gebeurtenissen uit de wereldgeschiedenis, van de Beurskrach in 1929, via de Crisisjaren, de Tweede Wereldoorlog, de Politionele Acties en de Watersnoodramp tot en met die ene belangrijke gebeurtenis in 1958.

Rik Hoogendoorn (1958) ging eind jaren zeventig naar de Kleinkunst Akademie te Amsterdam en was vanaf begin jaren tachtig te zien in vele theaterproducties. Bekend werd hij met zijn rollen in tv-programma’s als ‘Sesamstraat’ en ‘Kees en Co’. Daarnaast schreef hij twee kinderboeken en bracht hij als singer-songwriter meerdere cd’s uit.

Foto: Roman Jans