In gesprek met Nino Haratischwili

11 maart 2023, van 20:00 tot 21:30 | Maartenskerk Doorn

Kosten: €10,-, consumptie inbegrepen

Foto: G2 Baraniak

De Georgische schrijver Nino Haratischwili komt naar Doorn. Op zaterdag 11 maart gaat interviewer Geert-Jan Hahn met de gelauwerde schrijver in gesprek in de Maartenskerk in Doorn.

Nino Haratischwili (1983) is een gelauwerde Georgische schrijver, toneelschrijver en theaterregisseur. Met haar familie-epos Het achtste leven ging zij in op de geschiedenis van haar land. Het boek verscheen in 25 talen en werd een wereldwijde bestseller. In haar nieuwste boek Het schaarse licht neemt Haratischwili ons mee naar Tbilisi, de hoofdstad van Georgië. Het is een wondermooi verhaal over vier bevriende vrouwen die opgroeien in de jaren tachtig en negentig.

Interviewer Geert-Jan Hahn (1986) is slavist en freelance journalist voor landelijke media, tot voor kort met Kiev als standplaats. Zijn werk werd al eens bekroond met de Aanmoedigingsprijs van de Dick Scherpenzeel Stichting.

De lezing vindt plaats op zaterdag 11 maart om 20.00 uur in de Maartenskerk in Doorn, inloop vanaf 19.30 uur. Toegangskaarten zijn te koop via www.bibliotheekzout.nl/theater en bij de organiserende boekhandels.

Let op: de voertaal tijdens deze avond is Engels.

Deze avond wordt georganiseerd in het kader van de Boekenweek door Boekhandel Jacques Baas, Readshop Doorn en de Bibliotheek Z-O-U-T.

Bestel