Expo 'Zo gepiept'

7 december 2022 t/m 11 januari 2023 | Bibliotheek Doorn

Kosten: Gratis

Druk op de testknop van deze rookmelder. Hij zal niet hard piepen maar je zachtjes een ervaringsverhaal vertellen. Expo: Zo gepiept! laat je ervaren hoe rookmelders jouw leven kunnen redden als er brand is in huis.

Veel mensen denken “dat overkomt mij niet” en toch rukt de brandweer regelmatig uit vanwege brand in een woning.

Jij zorgt toch ook voor de veiligheid van jou en je gezin? Hang daarom rookmelders op en test ze regelmatig. Door te ruiken, luisteren en te doen, ontdek je in deze expo hoe en waarom een rookmelder er voor jou is.

En wist je dat het per 1 juli 2022 zelfs wettelijk verplicht is om op elke verdieping een werkende rookmelder te hebben in de gang of overloop? Ook daarover leer je meer in deze expositie. “Zo gepiept!” is ontwikkeld door Veiligheidsregio Utrecht en de Brandweer en staat van 7 december tot 11 januari in onze bibliotheek in Doorn. Kom langs en beleef het zelf!