expositie over de das in Doorn

5 februari 2019 t/m 31 maart 2019 | bibliotheek Doorn

In de bibliotheek in Doorn kunt u een kleine expositie bewonderen over De Das in ons eigen land.

De das is een schuw nachtdier dat zich maar weinig laat zien. De Dassenwerkgroep brengt burchten in kaart, telt dieren en bestudeert het gedrag van de dassen aan de hand van jarenlang sporenonderzoek en het observeren met behulp van cameravallen en visuele waarnemingen. De presentatie bevat film‐ en fotomateriaal en enkele attributen, zodat je een goede indruk krijgt van dit bijzondere dier.

De expositie wordt verzorgd door Dassenwerkgroep van Vereniging Dorp en natuur. Op 20 februari is er een lezing in de Cantina over de das in onze eigen natuur, je bent van harte welkom vanaf 10 uur. De koffie staat klaar!