Exposities bibliotheek Renswoude

1 september 2018 t/m 31 oktober 2018 | Bibliotheek Renswoude

In de maanden september en oktober twee exposities in de bibliotheek van Renswoude.

In de maanden september en oktober twee exposities in de bibliotheek van Renswoude ten eerste Titia IJzereef. Na een noodlottig ongeval in de zomer van 2004, heeft Titia circa vier jaar niet kunnen lopen. Boeken lezen, puzzelen en tv kijken gingen al snel vervelen. Om toch bezig te blijven en vooral plezier in het leven te behouden, is zij begonnen met het maken van mozaïek. Sinds die tijd gaat er geen dag voorbij dat zij er niet mee bezig is: het bedenken, tekenen, knippen en/of snijden, plakken en voegen. Het is al jarenlang een echte verslaving.

De ondergrond kan zijn multiplex MDF, perspex, glas, styropor, aardewerk, hout of kunststof. Als materiaal gebruikt zij keramische tegels, glasplaten, glastegeltjes, porseleinen servies, schelpen, kralen, dvd’s, folie en papier. Dit alles vaak in tientallen kleuren.

Na het snijden en knippen probeert Titia met deze materialen warmte en gevoelige sferen te creëren. Voor haar tableau’s zijn haar belangrijkste inspiratiebronnen de Tsjechische schilder Alphonse Mucha (Art Nouveau) en de Amersfoortse schilder Toon Tieland ( naïef impressionisme). Daarnaast levert de natuur de meest prachtige motieven op.

Behalve figuratief vindt zij het ook prettig om een werkstuk in vloeiende en natuurlijke lijnen te vervaardigen. Naast werken in het platte vlak zijn 3D-vormen eveneens een geweldige uitdaging voor haar.

Kortom het maken van een mozaïek is voor haar schilderen met steentjes.

Ook zijn er zelf gemaakt kaarten te bewonderen in de vitrinekasten. Voor het maken hiervan zijn verschillende technieken gebruikt. Er is gestempeld, geknipt en geverfd. Om leuke resultaten te krijgen is er gestanst met verschillende materialen.

Bij voldoende belangstelling houden we een keer een workshop kaartenmaken. Laat het weten in de bibliotheek.

U kunt tot eind oktober genieten van deze prachtige exposities.

De openingstijden van de bibliotheek kunt u vinden op onze website https://www.bibliotheekzout.nl/over-ons/openingstijden/detail.html

Bibliotheek Renswoude, Van Reedeweg 77, 3927BT Renswoude, Tel. O318-575151