Resultaat 1 - 10 (van 40)

• Webinar voor ouders: Digitale media voor ukkies Bekijk details

25 maart 2024

Hoeveel schermtijd is gezond? Op donderdag 4 april geeft mediapedagoog Marije Lagendijk antwoorden op alle vragen rondom digitale media voor ukkies van 0 t/m 6 jaar. In het webinar biedt ze nuttige inzichten en praktische tips voor thuis.

• Nieuwe openingstijden Bibliotheek Elst Bekijk details

19 maart 2024

Voor de Bibliotheek Z-O-U-T in Elst gelden vanaf 1 april nieuwe openingstijden. Op werkdagen blijft de Bibliotheek van 10.00 tot 12.00 uur geopend voor zelfservice. Op dinsdag en donderdag zal de Bibliotheek tot 17.00 uur geopend zijn.

• Bibliotheken op de Heuvelrug gaan menstruatiearmoede tegen Bekijk details

19 maart 2024

In de vestigingen van de Bibliotheek Z-O-U-T in Driebergen, Doorn, Maarn, Leersum en Amerongen zijn sinds kort uitgiftepunten met menstruatieproducten te vinden. Wanneer je krap bij kas zit, kan je uit deze mandjes een pakje maandverband of tampons meenemen.

• Puzzelbieb nu ook in Amerongen Bekijk details

12 maart 2024

In de Bibliotheek Z-O-U-T in Amerongen is een puzzelbieb gestart. Een puzzelbieb werk als volgt: je haalt een puzzel op in de bibliotheek, gaat hier thuis op je gemak mee aan de slag en brengt de puzzel terug als je klaar bent. Je mag de puzzel ook inruilen voor eenzelfde soort exemplaar.

• Schrijf je in voor Gluren op de Heuvelrug Bekijk details

7 maart 2024

De inschrijvingen voor het grootste huiskamerfestival van de Heuvelrug, Gluren op de Heuvelrug 2024, zijn geopend. Ben of ken jij een artiest, kunstenaar of andere maker uit de buurt? Geef jezelf dan op, of stuur dit bericht door. Gluren op de Heuvelrug zoekt ook locaties: huiskamers, cafés, ateliers of andere werkruimtes in Amerongen, Doorn, Driebergen, Leersum of Maarn.

• Taalhuis Z-O-U-T heeft kwaliteit op orde Bekijk details

6 maart 2024

Taalhuis Z-O-U-T voldoet officieel aan de belangrijke kwaliteitsnormen. Dat heeft de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT) bekend gemaakt. Zij hebben de functies en diensten van het Taalhuis getoetst en deze zeer positief bevonden. Het Taalhuis ontvangt daarom een officieel kwaliteitscertificaat.

• 7 maart: Bibliotheek Rhenen vanaf 13.00 uur gesloten Bekijk details

6 maart 2024

De Bibliotheek in Rhenen zal op donderdag 7 maart vanaf 13.00 uur gesloten zijn. Dit in verband met het afscheid van Burgemeester Hans van der Plas. In de ochtend kan je wel terecht: van 9.00 tot 13.00 uur is de Bibliotheek open voor zelfservice.

• Iedere zaterdag: Meelees-club in Driebergen Bekijk details

20 februari 2024

Vanaf zaterdag 2 maart organiseert het Taalhuis iedere zaterdagochtend de Meelees-club.

• Jíj bent de Kinderjury Bekijk details

7 februari 2024

Tijdens de Kinderjury Leesweken zijn alle kinderen van 6 t/m 12 jaar in Nederland de baas. Je mag dan stemmen op jouw favoriete boek! De Kinderjury begint op woensdag 7 februari met de leesweken.

• Nieuwe Dichters op de Heuvelrug bekend Bekijk details

6 februari 2024

Tijdens het afgelopen Cultuurcafé, georganiseerd door de Cultuurcoach Utrechtse Heuvelrug, zijn twee nieuwe Dichters op de Heuvelrug gekozen. Maud de Jong en Carolijn Selten mogen de komende vier jaar deze eretitel dragen. Zij kregen de dichtersveer opgespeld door wethouder Karin Oyevaar.

Paginanavigatie