Resultaat 11 - 20 (van 46)

• Puzzelbieb nu ook in Amerongen Bekijk details

12 maart 2024

In de Bibliotheek Z-O-U-T in Amerongen is een puzzelbieb gestart. Een puzzelbieb werkt als volgt: je haalt een puzzel op in de bibliotheek, gaat hier thuis op je gemak mee aan de slag en brengt de puzzel terug als je klaar bent. Je mag de puzzel ook inruilen voor eenzelfde soort exemplaar.

• Taalhuis Z-O-U-T heeft kwaliteit op orde Bekijk details

6 maart 2024

Taalhuis Z-O-U-T voldoet officieel aan de belangrijke kwaliteitsnormen. Dat heeft de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT) bekend gemaakt. Zij hebben de functies en diensten van het Taalhuis getoetst en deze zeer positief bevonden. Het Taalhuis ontvangt daarom een officieel kwaliteitscertificaat.

• 7 maart: Bibliotheek Rhenen vanaf 13.00 uur gesloten Bekijk details

6 maart 2024

De Bibliotheek in Rhenen zal op donderdag 7 maart vanaf 13.00 uur gesloten zijn. Dit in verband met het afscheid van Burgemeester Hans van der Plas. In de ochtend kan je wel terecht: van 9.00 tot 13.00 uur is de Bibliotheek open voor zelfservice.

• Iedere zaterdag: Meelees-club in Driebergen Bekijk details

20 februari 2024

Vanaf zaterdag 2 maart organiseert het Taalhuis iedere zaterdagochtend de Meelees-club.

• Jíj bent de Kinderjury Bekijk details

7 februari 2024

Tijdens de Kinderjury Leesweken zijn alle kinderen van 6 t/m 12 jaar in Nederland de baas. Je mag dan stemmen op jouw favoriete boek! De Kinderjury begint op woensdag 7 februari met de leesweken.

• Nieuwe Dichters op de Heuvelrug bekend Bekijk details

6 februari 2024

Tijdens het afgelopen Cultuurcafé, georganiseerd door de Cultuurcoach Utrechtse Heuvelrug, zijn twee nieuwe Dichters op de Heuvelrug gekozen. Maud de Jong en Carolijn Selten mogen de komende vier jaar deze eretitel dragen. Zij kregen de dichtersveer opgespeld door wethouder Karin Oyevaar.

• Nationale Voorleeswedstrijd 2023/2024 Bekijk details

30 januari 2024

De Nationale Voorleeswedstrijd is een spannende leesbevorderingscampagne voor leerlingen in groep 7 en 8. Alle basisscholen kunnen meedoen! Dit jaar wordt de Nationale Voorleeswedstrijd voor de 31e keer georganiseerd.

• Expositie: De Doornse geschiedenis in beeld Bekijk details

30 januari 2024

Tot en met 19 maart is in het Cultuurhuis Pléaide in Doorn een expositie van de Oudheidkamer te zien. Ter gelegenheid van het 35-jarig bestaan van de Doornse Historische Vereniging Thorheim tonen zij het oude Doorn aan de hand van schilderijen, tekeningen en foto’s.

• Lekker warm zitten in de bibliotheek Bekijk details

11 januari 2024

Is het koud thuis? Kom er warm bij zitten in de Bibliotheek Z-O-U-T. Om te studeren, om een kopje koffie te drinken, de krant te lezen, of gewoon om een boek te lezen. Iedereen is welkom.

• Vier De Nationale Voorleesdagen in de bieb Bekijk details

9 januari 2024

Weet jij nog uit welk boek je vroeger werd voorgelezen? Natuurlijk! Want een voorleesmoment blijft je je hele leven bij. Tijdens De Nationale Voorleesdagen staat de Bibliotheek Z-O-U-T stil bij hoe leuk, maar ook hoe belangrijk, voorlezen is.

Paginanavigatie