Boekenweeklezing Aleid Truijens

12 april 2022, van 20:00 tot 21:30 | Cultuurhuis Pleiade, Doorn

Kosten: €10, incl consumptie

Aleid Truijens. Foto door Isabel Nabuurs

Op 12 april komt Aleid Truijens naar Doorn. Manda Heddema zal haar interviewen over haar boek Leven in verbeelding, over het leven van Hella S. Haasse.

In 2011 overleed Hella S. Haasse op 93-jarige leeftijd. Ze liet een groot, veelzijdig en indrukwekkend literair oeuvre na. Aleid Truijens werkte bijna acht jaar lang aan haar biografie, waarbij ze medewerking kreeg van de erfgenamen en toegang kreeg tot het literaire en persoonlijke archief. Truijens’ monumentale en rijkgeïllustreerde biografie toont hoe sterk Haasse leven en werk verweven zijn. We zien hoe het meisje dat werd geboren in voormalig Nederlands-Indië en op haar twintigste naar Nederland verhuisde, zich ontwikkelde tot de grootste schrijfster uit ons taalgebied.

Aleid Truijens (1955) is schrijfster en columnist, recensent en interviewer voor de Volkskrant. Ze publiceerde twee romans en Geluk kun je alleen schilderen, een biografie van F.B. Hotz. Daarnaast is ze mede-initiatiefnemer van de Joost Zwagerman Essayprijs.

Deze lezing wordt georganiseerd door Boekhandel Boek en Koek, Boekhandel Jacques Baas, The Readshop Doorn en de Bibliotheek Z-O-U-T. Foto rechts door: Isabel Nabuurs

Bestel hier uw kaartjes