Dubbelprogramma: Farida Laan & Flip Noorman

Vrijdag 19 januari 2024, van 20:15 tot 22:15 | De Binder Leersum

Kosten: Bibliotheeklid € 17,50, Regulier € 19,50

Eén avond, twee cabaretiers! Farida en Flip spelen elk een stuk uit hun nieuwe voorstelling.

Farida Laan

Farida Laan was kort danser en lang beeldend kunstenaar. Totdat het statische karakter van papier en canvas en de beslotenheid van haar atelier haar danig de keel uithingen. Ze nam afscheid van haar atelier, gooide schilderijen weg. Nu brengt ze haar absurdistische universum naar het theater.

Farida won met haar eerste voorstelling De Assistent de Shaffy Cheque 2021 op het Amsterdams Kleinkunst Festival. In haar tweede voorstelling De Acupuncturiste vertrouwt ze ons een absurdistisch-fetisjistische methode toe om de wreedheid van het lot te vergeten.

Flip Noorman

Flip Noorman is een zanger/theatermaker die bekend staat om zijn rauwe stemgeluid en eigenzinnige voorstellingen. Als frontman van zijn gezelschap De Noormannen maakte hij diverse programma’s waarmee hij honderden keren speelde. Flip won de Wim Sonneveldprijs en de Annie M.G. Schmidtprijs. Verder speelde hij een uitverkochte tournee, waaronder in Amerongen, met het werk van Leonard Cohen waarin hij die nummers herinterpreteerde en deels ook vertaalde.

Flip komt niet alleen, maar neemt violist Vera van der Bie mee. Inmiddels speelden ze al in vier avondvullende programma's samen. Wat meteen opviel: die stemmen samen, wauw! De gruizige bariton met de hemelse sopraan, net beauty and the beast. Wanneer ze als duo spelen kan je een avond vol hoogtepunten uit Noormans oevre verwachten, aangevuld met enkele covers van Leonard Cohen en Tom Waits. Daarnaast speelt Flip deze avond zijn nieuwste muziek.