Mantelzorgconcert

31 oktober 2023, van 20:00 tot 22:00 | Maartenskerk Doorn

Kosten: Niet-Mantelzorgers € 15,00, Mantelzorgers € 5,00

Het Autunno Ensemble bestaat uit een vaste groep van 24 strijkers, beroepsmusici of zeer gevorderde amateurs. Het Autunno Ensemble prijst zich gelukkig dit jaar op tournee te kunnen gaan met harpiste Anneleen Schuitemaker. Het concert staat onder leiding van Arjan Tien.

De Odijkse Anneleen behaalde haar masterdiploma met een 9,5 aan het Conservatorium van Amsterdam. Sinds augustus 2020 is Anneleen Schuitemaker vaste harpiste van het Concertgebouworkest en heeft inmiddels over de hele wereld mogen optreden.

Het Autunno Ensemble neemt u dit keer mee op een reis dwars door Europa: vanuit Engeland via Frankrijk en Finland naar Rusland. Van de Engelse componist Benjamin Britten hoort u de Simple Symphony uit 1934. De tweede Britse componist is Edward Elgar, die in 1914 een kort, sfeervol werk schreef voor strijkers en harp: Sospiri. De harp hoort u als solo-instrument in het werk van de Fransman Claude Debussy: Danse sacrée et danse profane uit 1904. Finland is vertegenwoordigd met een kort werk uit 1904 van Jean Sibelius, de Romanze opus 42. En de Rus Pjotr Iljitsch Tsjaikovski schreef in 1881 het "pièce de résistance" van vandaag: de Serenade voor strijkers opus 48.

Dit concert wordt georganiseerd in het kader van de Week van de Mantelzorg door Stichting Sociale Dorpsteams, Bibliotheek Z-O-U-T en het Autunno Ensemble. Als niet-mantelzorger bent u ook van harte welkom.