Soedah, laat maar...

13 mei 2023, van 20:15 tot 22:00 | Cultuurhuis Pléiade Doorn

Kosten: € 19,50 met biebpas: € 17,50

Deze activiteit heeft in het verleden plaatsgevonden. Klik hier voor alle actuele activiteiten.

Wat betekent het om tegenwoordig Indo te zijn? Tussen een kleine twee miljoen landgenoten met Indische roots?

Rasverteller Roy Grünewald en singer-songwriter Esmay Usmany zijn Indisch van de tweede en derde generatie. Maar wat is dat dan, om tegenwoordig Indo te zijn tussen een kleine twee miljoen landgenoten met Indische roots? Langzaam verdwijnt die typische cultuur, maar welke geheimen kunnen nog worden verteld aan volgende generaties?

Roy Grünewald (1950) is in Bandung (Java) geboren en vertrok met zijn ouders op de ‘Oranje’ in 1952 naar Nederland. In het dorpse Brabant bracht hij als een van de weinige ‘donkere kindjes’ zijn jeugd door. Het vertellen van verhalen kreeg hij mee van zijn oude Indische oma. Een loopbaan als regisseur en theatermaker lag voor de hand.

Esmay Usmany (1984) is van de derde generatie Indo’s. In Utrecht geboren maar opgevoed met de langzaam verdwijnende Indo cultuur. Al tijdens haar studie aan het conservatorium ontwikkelde zij zich tot een begaafd schrijfster van lied teksten waarvoor ze zelf de muziek componeerde.

Bestel hier