Expositie Andy Drissen in bibliotheek Renswoude

17 juli 2018 t/m 31 augustus 2018 | Bibliotheek Renswoude

In de bibliotheek exposeert tot eind augustus Andy Drissen, tattooeerder, kunstenaar en vader van een zoon van 12 jaar.

Al op vroege leeftijd  is Andy in aanraking gekomen met stripboeken, tekenfilms en kinderseries waardoor hij aangedreven werd om zijn eigen fantasieen op papier uit te tekenen.

Andy’s artiestennaam; Zert-One is ontstaan in de periode dat  hij zich actief bezig hield met graffiti in de jaren 90. Door zijn ervaring als graffiti / schrijver ontwikkelde hij gevoel voor kleur en vormgeving. Na 5 jaar graffiti was Andy toe aan een nieuwe uitdaging en maakte hij de stap naar traditionele kunst. De naam Zert-One is sindsdien gebleven.

Andy’s stijl is donker maar mooi tegelijk.  Dat hij is opgegroeid in Duitsland in de jaren 80 en verhuisde naar Nederland heeft zijn sporen wel achter gelaten in zijn werk. Omdat hij op latere leeftijd switchte van fulltime timmerman naar tattooeerder gaf hem dat tijd om zijn ‘style’  en techniek te verbeteren.

Beinvloed door de hiphop, heavymetal, hardcore/punk, skateboarding, graffiti, tekenfilms,horror/sci-fi/fantasy films van de jaren 80 en 90 ontstond deze persoonlijke stijl, en visie op kunst  die ook is beinvloed door zijn persoonlijke fascinatie voor natuur en dier.

Altijd strevend naarperfectie in zijn werk is hij nooit uitgeput om iets van idee om te zetten in zijn eigen visie, op papier, doek of huid. Zijn werk is erg fantasievol maar altijd tegen het geloofwaardige aan. Ook in symboliek, kleur,sfeer of gevoel. Diversiteit is ook een groot uitgangspunt, maar zijn eigen ‘style blijft ‘voorop staan. Thema’s die hem boeien mogen natuurlijk of onnatuurlijk zijn.

Gebruikte materialen  voornamelijk potlood, stift, kwast ,penseel. Hij gebruikt acryl , inkt, gouache, pen om met meerdere materialen en techniek om iets levendigs neer te kunnen zetten. Momenteel werkt Andy in de tattoo- en piercingstudio “OneSpiritcollectief”  te Arnhem. En nij heeft hij een kleine expositie van zijn werk hangen in Renswoude hangen. Het meeste werk is op papier uitgevoerd en in zijn schetsboeken. Die boeken gebruikt hij om alles neer te zetten wat nog niet helemaal uitgewerkt is of mag worden.

www.onespiritcollective.com

zert-one.weebly.com