Nieuwe expositie van fotocollectief FotoX5

5 juli 2019 t/m 6 september 2019 | Cultuurhuis Doorn

Vanaf 5 juli wordt de balustrade van het cultuurhuis in Doorn versierd door fotokunst van fotografencollectief FotoX5. Vijf fotografen uit de omgeving van Utrecht rondden eind 2016 hun opleiding af bij de fotovakschool van Stichting Statief te Utrecht. Elk van hen ging daarna door met eigen onderwerpkeuzes en een eigen stijl van fotografie. Regelmatig exposeren zij hun nieuwe werk.

Bruun van Asten laat zich inspireren door de natuur. Zij wil op een verrassende en soms abstracte manier de wereld om haar heen vastleggen. Soms schept ze een eigen wereld door de natuur een beetje naar haar hand te zetten.

Corry Wille maakt creatieve natuurfoto’s. In deze expositie laat ze foto’s zien die een bijzondere sfeer in de natuur uitstralen. Sommige in combinatie met dorspgezichten in de vroege ochtend of late avond.

Petra Cremers werkt voornamelijk als documentair fotograaf. Ze brengt graag mensen in beeld. Voor haar zwartwit-serie ‘Onderweg’ liet ze zich inspireren door klassieke zwartwit-fotografen uit het analoge tijdperk. Ook toont ze foto’s uit haar reeks ‘Dit is ook Nederland!’.

Wendy van Kuler werkt als familie- en hondenfotograaf. In deze expositie toont ze acht werken uit haar serie van 11 “Who’s The Boss”; deze is genomineerd voor de Salon Foto Nationaal. De foto’s geven naast een mooi portret ook de band tussen baas en hond weer.

Fred Oosterhuis werkt sinds 6 jaar als bouwkundig fotograaf en laat zich graag inspireren door de Amerikaanse schilder Edward Hopper (1889-1967).

Nadere informatie over de exposanten is te vinden op www.fotox5.nl.

Van 5 juli tot 6 september is hun expositie te zien op de Balustrada van het Cultuurhuis in Doorn. In de Cantina vindt u aquarel en tekeningen van Marleen Lammers-den Hollander. De expositie is tijdens kantooruren gratis toegankelijk voor bezoekers.

Let op: in verband met de zomervakantie is het gebouw van 27 juli t/m 31 augustus op zaterdag gesloten.