Dichter op de Heuvelrug gezocht

Gepubliceerd op: 21 november 2023 11:44

De gemeente Utrechtse Heuvelrug zoekt een nieuwe Dichter op de Heuvelrug. Solliciteren naar deze eretitel kan tot 1 december!

Woon jij in de gemeente Utrechtse Heuvelrug? Wil jij in gedicht, lied of spoken word verslag doen van al dat reilt en zeilt in deze regio? Schrijf jij rake teksten en laat je deze overtuigend van het papier komen? Dan is deze bijzondere functie misschien iets voor jou. Geef je vóór 1 december op bij de Cultuurcoach van de Utrechtse Heuvelrug (cultuurcoachuh@bibliotheekzout.nl).

De Dichter op de Heuvelrug is een 'poëtisch ambassadeur van de gemeente'. De dorpsdichter schrijft gedichten over actuele, lokale, culturele en/of maatschappelijke onderwerpen. De functie van Dichter op de Heuvelrug staat in principe open voor zowel iedere bekende als onbekende dichter. De dichter heeft een band met de dorpen, de inwoners en wat zich daar afspeelt. De functie kan ingevuld worden door individuele dichters, een duo of een collectief. Jongeren en beginnende dichters kunnen zich ook zeker aanmelden. Kijk voor meer informatie en hoe je je kan opgeven op www.heuvelrug.nl/nieuwe-dorpsdichter.