Expositie ‘Dieren en natuur’ in Cultuurhuis Pléiade Doorn

Gepubliceerd op: 18 juli 2023 14:14

Tot en met 22 september zijn in het Cultuurhuis Pléiade in Doorn kunstwerken te zien van Ineke Vermeulen en Irma Lauffer-Ummels. De Doornse kunstenaars tonen werken in pastelkrijt, -potlood en aquarel in het thema dieren en natuur.

Ineke Vermeulen woont sinds 2019 in Doorn. Na een moeilijke periode in haar leven begon zij aquarellessen te nemen. Later legde zij zich toe op het tekenen met pastelkrijt en potlood. Inekes pensioen geeft haar alle tijd om in het tekenen op te gaan en zij doet dit met veel plezier. Het heeft haar al mooie opdrachten opgeleverd voor het tekenen van huisdieren. Ineke exposeert werk gebaseerd op de natuur, en dan vooral op dieren.

Irma Lauffer-Ummels woont in Doorn, waar zij jarenlang een bloemenzaak had. Ook in haar werk op de peuterspeelzaal in Doorn komt haar creativiteit goed van pas. Privé begon zij met schilderen in aquarel en acrylverf. Later ging zij werken met pastelpotlood en grafiet, een techniek die veel gedetailleerder en fijner is en haar het meest aanspreekt. Samen met Ineke volgt zij regelmatig een cursus bij Pastellum in Nieuwegein. In opdracht maakt zij portretten van dieren en kinderen.

De expositie is georganiseerd door de Cultuurcoach van de Bibliotheek Z-O-U-T en is gratis te bezoeken tot en met 22 september 2023 in het Cultuurhuis Pléiade aan het Kerkplein 2 te Doorn (in de Cantina en op de galerij op de eerste verdieping).

Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur, donderdagavond tot 20.00 uur.

Heb je ook interesse om te exposeren in een van de cultuurhuizen op de Utrechtse Heuvelrug? Neem contact op met Maja van Eijndthoven, Cultuurcoach Utrechtse Heuvelrug, via cultuurcoachuh@bibliotheekzout.nl.