Expositie Corrie Stok in Cultuurhuis Pléiade Doorn

Gepubliceerd op: 29 november 2023 14:48

Een collage van schilderen gemaakt door Corrie Stok

Tot en met 26 januari zijn in het Cultuurhuis Pléiade in Doorn kunstwerken te zien van Corrie Stok. De expositie toont realistische schilderijen, met dieren als hoofdonderwerp.

Kunst als rode draad door het leven

De Driebergse kunstenares Corrie Stok werkt graag met haar handen. Na haar opleiding in Schoonhoven heeft ze jaren gewerkt als goudsmid. ‘Goudsmeden vergt geduld en precisie, wat ik nu gebruik ik in mijn realistische schilderijen.’ Kunst en creëren lopen als een rode draad door haar leven. Woonachtig in Driebergen vindt Corrie inspiratie dichtbij huis, in de bosrijke natuur om haar heen.

‘Ik schilder portretten, dieren en natuur, met de uitdaging de schoonheid daarvan te benadrukken. Op dit moment schilder ik hoofdzakelijk dieren. Als een dier een emotie bij mij oproept probeer ik dit te pakken in mijn schilderijen. Een vogel waarbij de details van de veertjes zo realistisch mogelijk neergezet worden. De vacht van een eekhoorn zo aaibaar mogelijk schilderen, een donzig jong eendje kan vaak een glimlach om iemands gezicht veroorzaken.’

Naast eigen werk schildert Corrie ook in opdracht, zo maakt ze portretten van huisdieren. Met haar kleurgebruik, techniek en eigen stijl hoopt ze onderscheidend, herkenbaar en origineel te zijn. Meer informatie over het werk van Corrie Stok is te vinden op www.corriestok.nl.

Expositie in Pléaide

De expositie is georganiseerd door de Cultuurcoach van de Bibliotheek Z-O-U-T en is gratis te bezoeken tot en met 26 januari 2024 in het Cultuurhuis Pléiade aan het Kerkplein 2 te Doorn (in de Cantina en op de galerij op de eerste verdieping).

Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur, donderdagavond tot 20.00 uur.

Heb je ook interesse om te exposeren in een van de cultuurhuizen op de Utrechtse Heuvelrug? Neem contact op met Maja van Eijndthoven, Cultuurcoach Utrechtse Heuvelrug, via cultuurcoachuh@bibliotheekzout.nl.