Jíj bent de Kinderjury

Gepubliceerd op: 7 februari 2024 12:00

Tijdens de Kinderjury Leesweken zijn alle kinderen van 6 t/m 12 jaar in Nederland de baas. Je mag dan stemmen op jouw favoriete boek! De Kinderjury begint op woensdag 7 februari met de leesweken.

Tijdens deze leesweken lees je zoveel mogelijk boeken. Vervolgens kies je het beste boek en stem je vanaf 10 t/m 24 april via de stembussen in de Bibliotheek of via kinderjury.nl. Het boek met de meeste stemmen wint de Kinderjury: het beste boek gekozen door kinderen!

Win jouw lengte in kinderboeken
In de Bibliotheek bij jou in de buurt vind je stapels kinderboeken, boekentips en een stembus. Zodra je een favoriet boek op het oog hebt, kan je stemmen via het stemformulier. Ook is het mogelijk om van maandag 10 april t/m woensdag 24 april via de digitale stembus te stemmen. Door te stemmen maak je kans op jouw lengte in kinderboeken. Op woensdag 15 mei wordt de Top 3 bekend gemaakt en op 24 mei de échte winnaars.

Boekentips
Houd ook de social media van Bibliotheek Z-O-U-T in de gaten. Dit jaar raden de medewerkers van onze vestigingen hun favoriete kinderboek aan! Vorig jaar wonnen Thomas van Grinsven & Rutger Vink met hun boek De tijdmachine de Kinderjury 2023 in de leeftijdscategorie 6 t/m 9 jaar. In de categorie 10 t/m 12 jaar won Kevin Hassing met Mus & kapitein Kwaadbaard en de amorfe. Tijdens de Stemweken stemden maar liefst 50.000 kinderen op hun favoriete boek.