Vier De Nationale Voorleesdagen in de bieb

Gepubliceerd op: 9 januari 2024 16:13

Weet jij nog uit welk boek je vroeger werd voorgelezen? Natuurlijk! Want een voorleesmoment blijft je je hele leven bij. Tijdens De Nationale Voorleesdagen staat de Bibliotheek Z-O-U-T stil bij hoe leuk, maar ook hoe belangrijk, voorlezen is.

De Nationale Voorleesdagen zijn van 24 januari tot en met 3 februari. In deze week wordt er in de bibliotheek voorgelezen uit het Prentenboek van het jaar ‘Help! Een verrassing!’, kan je de fantastische peuter- en kleuterquiz komen spelen en is het prentenboek als voorstelling te zien in de CultuurHoek in Driebergen.

Voorleesfeest in de bibliotheek

Tijdens De Nationale Voorleesdagen organiseert de Bibliotheek Z-O-U-T verschillende voorleesfeestjes voor je (klein)kind. In de vestigingen in Doorn, Driebergen, Leersum, Rhenen, Renswoude, Elst en Maarn komen bijzondere gasten voorlezen uit ‘Help! Een verrassing!’. Wie deze persoon is, blijft natuurlijk een verrassing! Na afloop kunnen de kinderen knutselen en kleuren. Peuters en kleuters kunnen deze gehele week een fantastische quiz komen spelen met quizvragen gebaseerd op de Prentenboek Top 10.

Aanmelden voor het voorleesfeest in jouw vestiging

Prentenboek van het Jaar

De Prentenboek Top 10, met daarin de tien leukste voorleesboeken, wordt elk jaar gekozen door een deskundig comité. Eén titel wordt verkozen tot Prentenboek van het Jaar. Dit jaar is dat ‘Help! Een verrassing!’, het kleurrijke prentenboekdebuut van Miriam Bos over Suusje Eekhoorn en August de Vos. Het is een humorvol, kleurrijk en liefdevol prentenboek waarin jezelf mogen zijn op een subtiele manier centraal staat. Theatermaakster Marianne van Houten heeft over Suus en August een speelse voorstelling gemaakt, voor kinderen vanaf 2 jaar. ‘Help! Een verrassing!’ is zaterdag 27 januari te zien in de CultuurHoek in Driebergen.

Gratis bibliotheekabonnement

Voorlezen is erg belangrijk voor de ontwikkeling van je kind. Door voor te lezen leert een kind een heleboel nieuwe woorden en het verruimt de wereld van een kind. Ieder kind onder de 18 jaar kan gratis een bibliotheekabonnement aanvragen. Kom dus zeker tijdens De Nationale Voorleesdagen met jouw kind (0 tot 6 jaar) naar de Bibliotheek Z-O-U-T en ontvang het gratis abonnement én een voorleesknuffeltje cadeau. Daarna kan je meteen de leukste prentenboeken uitkiezen en meenemen naar huis!

Maak je (klein)kind lid!

Activiteiten tijdens de Nationale Voorleesdagen