Week van de Mantelzorg

Gepubliceerd op: 2 november 2023 10:37

Van 6 tot en met 12 november is het de Week van de Mantelzorg in de gemeente Utrechtse Heuvelrug. Ben je ook mantelzorger? Dan ben je welkom in de Bibliotheek Z-O-U-T tijdens de speciale inloopmomenten.

Koffie-inloop

Zin in koffie met taart en een praatje? Tijdens de Week van de Mantelzorg hebben we in onze bibliotheken in Maarn, Amerongen, Driebergen en Doorn een koffie-inloop voor mantelzorgers. Je bent dan van harte welkom voor een kop koffie of thee met een taartje en een praatje.

Workshop bloemschikken

Ook kun je meedoen aan een workshop bloemschikken. Deze workshop wordt gegeven door bloemist Frans Lauffer. Deelname aan de workshop is gratis, maar om mee te kunnen doen moet je je wel aanmelden, want vol is vol. Dat kan per e-mail of aan de balie van de bibliotheek. Neem zelf een mesje of tangetje mee!

Maarn: maandag 6 november, 14.00 - 16.00 uur

maarn@bibliotheekzout.nl

Amerongen: dinsdag 7 november, 10.00 - 12.00 uur

amerongen@bibliotheekzout.nl

Driebergen: woensdag 8 november, 10.00 - 12.00 uur

driebergen@bibliotheekzout.nl

Doorn: donderdag 9 november, 10.00 - 12.00 uur

doorn@bibliotheekzout.nl

Week van de Mantelzorg

Ongeveer vijf miljoen Nederlanders zijn mantelzorger. Zij bieden zorg aan hun partner, familie, vriend of buur die hulp nodig heeft vanwege beperkingen, ziekte of ouderdom. Mantelzorgers zijn goud waard! Daarom willen we in de week van maandag 6 tot en met zondag 12 november laten zien dat we mantelzorgers waarderen. De Week van de Mantelzorg wordt georganiseerd door het Sociaal Dorpsteam en de gemeente Utrechtse Heuvelrug. Op de website Samen op de Heuvelrug vind je een overzicht van alle activiteiten.