Leesliefhebbers gezocht

Gepubliceerd op: 14 augustus 2023 09:55

Heb jij ook zo veel auteurs op je leeslijst staan? Een leesclub is de perfecte manier om (meer) te gaan lezen. Samen over boeken praten is leuk én verrijkend. Je bekijkt een boek met andere ogen en ontdekt nieuwe dingen. Bovendien ontmoet je gelijkgestemden. Wil je weten of een leesclub iets voor jou is? Maak kennis met de leesclubs van Senia in de Bibliotheek Z-O-U-T.

Leesclubs van Senia

Senia faciliteert leesclubs door heel Nederland. In een leesclub lees je dezelfde boeken en bespreek je deze samen. Elke leesclub maakt jaarlijks een lijst met boeken die de leden willen bespreken. Dit gebeurt aan de hand van door Senia zorgvuldig samengestelde boekenlijsten. Er kan gekozen worden uit uiteenlopende titels, van moderne literatuur tot kunst en geschiedenis. Met de handige leeswijzers van Senia zijn de boekbesprekingen al snel verdiepend.

Informatiebijeenkomsten
De komende tijd zijn er verschillende informatiebijeenkomsten. Iedereen die belangstelling heeft voor de leesclubs van Senia is welkom. De bijeenkomsten zijn gratis bij te wonen. Graag vooraf aanmelden via wilma.dewater@senia.nl. Bij genoeg animo wordt ter plekke een nieuwe leesclub opgericht.

Donderdag 24 augustus om 10.30: Informatiebijeenkomst leesclub kunstgeschiedenis in Doorn
Vrijdag 25 augustus om 10.30 uur: informatiebijeenkomst in de bibliotheek Maarn.
Donderdag 7 september om 10.30 uur: informatiebijeenkomst in de bibliotheek Wijk bij Duurstede.
Vrijdag 22 september 2023 om 14.00: Informatie bijeenkomst in Rhenen
Vrijdag 27 oktober om 10.30 uur: informatiebijeenkomst in de bibliotheek Driebergen.

Meer informatie over de leesclubs van Senia is te vinden op www.senia.nl.