Resultaat 1 - 10 (van 44)

• Initiatieven zoals het Taalhuis zijn zeer waardevol Bekijk details

18 april 2024

Uit handen van wethouder Karin Oyevaar ontving het Taalhuis Z-O-U-T in de gemeente Utrechtse Heuvelrug vorige week een kwaliteitscertificaat van de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT). Een prachtige erkenning voor het Taalhuis, dat met laagdrempelige en gratis toegankelijke activiteiten zowel Nederlandstaligen als anderstaligen helpt hun Nederlands te verbeteren.

• Expositie: Saskia Barkey & Getty van der Klein Bekijk details

2 april 2024

Tot en met 21 mei is in het Cultuurhuis Pléaide in Doorn een expositie van twee kunstenaressen te zien. Saskia Barkey en Getty van der Klein exposeren beiden hun eigen werk. De kunstenaressen kennen elkaar al vijftien jaar en zijn regelmatig samen te vinden op kunstmarkten in de regio.

• De bibliotheek: onmisbaar en voor iedereen bereikbaar Bekijk details

2 april 2024

De gemeenten Wijk bij Duurstede, Renswoude en Rhenen hebben toezegging gekregen de bibliotheekvoorziening te versterken. Dit is een bevestiging dat de bibliotheek een onmisbare plek is in de gemeente. 'Het is belangrijk dat de bibliotheek voor iedereen bereikbaar is,' zegt staatssecretaris Fleur Gräper van Cultuur en Media.

• Herinrichting van Bibliotheek Amerongen Bekijk details

2 april 2024

De vestiging van Bibliotheek Z-O-U-T in Amerongen wordt vernieuwd. De herinrichting vindt plaats in week 16: de bibliotheek is daarom van 15 tot en met 20 april gesloten. Vanaf heden wordt de collectie verplaatst. Vanaf maandag 22 april is de vernieuwde bibliotheek weer open voor publiek. De leestafel blijft in deze periode wel gewoon geopend.

• Webinar voor ouders: Digitale media voor ukkies Bekijk details

25 maart 2024

Hoeveel schermtijd is gezond? Op donderdag 4 april geeft mediapedagoog Marije Lagendijk antwoorden op alle vragen rondom digitale media voor ukkies van 0 t/m 6 jaar. In het webinar biedt ze nuttige inzichten en praktische tips voor thuis.

• Nieuwe openingstijden Bibliotheek Elst Bekijk details

19 maart 2024

Voor de Bibliotheek Z-O-U-T in Elst gelden vanaf 1 april nieuwe openingstijden. Op werkdagen blijft de Bibliotheek van 10.00 tot 12.00 uur geopend voor zelfservice. Op dinsdag en donderdag zal de Bibliotheek tot 17.00 uur geopend zijn.

• Bibliotheken op de Heuvelrug gaan menstruatiearmoede tegen Bekijk details

19 maart 2024

In de vestigingen van de Bibliotheek Z-O-U-T in Driebergen, Doorn, Maarn, Leersum en Amerongen zijn sinds kort uitgiftepunten met menstruatieproducten te vinden. Wanneer je krap bij kas zit, kan je uit deze mandjes een pakje maandverband of tampons meenemen.

• Puzzelbieb nu ook in Amerongen Bekijk details

12 maart 2024

In de Bibliotheek Z-O-U-T in Amerongen is een puzzelbieb gestart. Een puzzelbieb werkt als volgt: je haalt een puzzel op in de bibliotheek, gaat hier thuis op je gemak mee aan de slag en brengt de puzzel terug als je klaar bent. Je mag de puzzel ook inruilen voor eenzelfde soort exemplaar.

• Schrijf je in voor Gluren op de Heuvelrug Bekijk details

7 maart 2024

De inschrijvingen voor het grootste huiskamerfestival van de Heuvelrug, Gluren op de Heuvelrug 2024, zijn geopend. Ben of ken jij een artiest, kunstenaar of andere maker uit de buurt? Geef jezelf dan op, of stuur dit bericht door. Gluren op de Heuvelrug zoekt ook locaties: huiskamers, cafés, ateliers of andere werkruimtes in Amerongen, Doorn, Driebergen, Leersum of Maarn.

• Taalhuis Z-O-U-T heeft kwaliteit op orde Bekijk details

6 maart 2024

Taalhuis Z-O-U-T voldoet officieel aan de belangrijke kwaliteitsnormen. Dat heeft de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT) bekend gemaakt. Zij hebben de functies en diensten van het Taalhuis getoetst en deze zeer positief bevonden. Het Taalhuis ontvangt daarom een officieel kwaliteitscertificaat.

Paginanavigatie