Resultaat 21 - 30 (van 44)

• Huiswerkbegeleiders gezocht Bekijk details

19 december 2023

Vind je het leuk om met kinderen om te gaan? Help je graag kinderen? Het Taalhuis Z-O-U-T zoekt vrijwilligers die willen helpen bij de huiswerkbegeleidingsgroep in Rhenen.

• Expositie Corrie Stok in Cultuurhuis Pléiade Doorn Bekijk details

29 november 2023

Tot en met 26 januari zijn in het Cultuurhuis Pléiade in Doorn kunstwerken te zien van Corrie Stok. De expositie toont realistische schilderijen, met dieren als hoofdonderwerp.

• Doe ook meer met taal Bekijk details

22 november 2023

Niet goed kunnen lezen of schrijven: voor 2,5 miljoen Nederlanders is het realiteit. Niet kunnen solliciteren, moeite hebben om bijsluiters te begrijpen of je (klein)kinderen niet kunnen voorlezen. Laaggeletterdheid heeft invloed op je hele leven.

• Dichter op de Heuvelrug gezocht Bekijk details

21 november 2023

De gemeente Utrechtse Heuvelrug zoekt een nieuwe Dichter op de Heuvelrug. Solliciteren naar deze eretitel kan tot 1 december!

• Ga in gesprek met de dorpswethouder Bekijk details

20 november 2023

De wethouders gaan inloopspreekuren houden in de dorpen. Rob Jorg is dorpswethouder van Driebergen-Rijsenburg. Heeft u een goed idee voor de gemeente?

• Nieuwe directeur-bestuurder Bibliotheek Z-O-U-T van start Bekijk details

7 november 2023

Margriet Overmeyer is de nieuwe directeur-bestuurder van de Bibliotheek Z-O-U-T. Zij neemt het stokje over van Mariet Wolterbeek, die met pensioen gaat. Margriet kijkt uit naar deze nieuwe uitdaging. “Ik vind het geweldig om mij in te zetten voor de Bibliotheek Z-O-U-T. De bibliotheek is een belangrijke voorziening voor alle inwoners van Zuidoost-Utrecht. Het is een fijne plek voor ontmoeting, het ontwikkelen van talenten en in de bieb leggen we de verbinding tussen cultuur, kunst en andere domeinen.”

• Landelijk webinar over online pesten en sociaal mediagebruik Bekijk details

6 november 2023

Op maandag 13 november 2023 is het tijd voor het landelijk webinar Week van de Mediawijsheid 2023. Tijdens het webinar staat het thema #hierniet centraal.

• Bibliotheek Rhenen weer open na schade Bekijk details

4 november 2023

Vanaf maandag 6 november is de bibliotheek Rhenen weer open. Vanwege schade aan het gebouw moest de bibliotheek Rhenen op zaterdag 4 november 2023 haar deuren gesloten houden. In de vroege ochtend van 4 november reed een persoon meermaals met een bestelbus op het gebouw in, waarin ook het stadhuis van Rhenen gevestigd is. Vanwege de grote schade aan de pui die daardoor was ontstaan kon er geen veilige entree geboden worden.

• Week van de Mantelzorg Bekijk details

2 november 2023

Van 6 tot en met 12 november is het de Week van de Mantelzorg in de gemeente Utrechtse Heuvelrug. Ben je ook mantelzorger? Dan ben je welkom in de Bibliotheek Z-O-U-T tijdens de speciale inloopmomenten.

• LEES-app speciaal voor vmbo-leerlingen en mbo-studenten Bekijk details

16 oktober 2023

Met de LEES-app krijgen vmbo-leerlingen en mbo-studenten een jaar lang gratis toegang tot 100 e-books en luisterboeken die speciaal voor hen zijn geselecteerd. Om de LEES-app te kunnen gebruiken, hoeven ze geen lid te zijn van de Bibliotheek.

Paginanavigatie